نوشته شده توسط : نت ویر

وقتی درمان ایمپلنت را روی دندان های خود انجام می دهید، ارتودنسی می تواند قبل از کاشت دندان اطراف ایمپلنت را آماده کند. در واقع ارتودنسی فضایی که برای جایگذاری ایمپلنت مورد نیاز است را ایجاد می کند. گاهی نقش ایمپلنت در ارتودنسی این است که در ارتودنسی برای انکوریج قوی از ایمپلنت های دندانی استفاده می کنند که انواع مختلفی از این ایمپلنت ها را برای این منظور می توان استفاده کرد.

نقش ایمپلنت در ارتودنسی 

متخصص ارتودنسی با توجه به وضعیت دندانی بیمار از روش های ایمپلنت و ارتودنسی بهره می گیرد. اگر وضعیت دندان های فردی خوب باشد برای حرکت بهتر دندان ها انکوریچ دندانی مناسب است. در افرادی که دندان های زیادی را از دست داده اند انکوریج ممکن است کافی نباشد. نقش ایمپلنت در ارتودنسی می تواند این باشد که بعد از اتمام درمان به روش ارتودنسی، می توان برای تضمین ترمیم دندان ها از ایمپلنت کاشته شده در استخوان بهره برد. البته این کار باید توسط بهترین متخصص ارتودنسی صورت بگیرد تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود و نقش ایمپلنت در ارتودنسی به خوبی ایفا شود، چون این کار نیازمند این است که برنامه ریزی دقیقی برای آن انجام گرفته باشد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

زمان بندی درمان ترکیبی ارتودنسی و ایمپلنت

برای اصلاح طرح لبخند و درمان مشکلات دندانی از هر دو روش ایمپلنت و ارتودنسی استفاده می شود. وقتی لازم باشد از درمان ترکیبی بهره گرفته شود متخصص ارتودنسی باید زمان بندی لازم را رعایت کند. نقش ایمپلنت در ارتودنسی این گونه مشخص خواهد شد. ایمپلنت یک روش درمانی ثابت است یعنی شما نمی توانید همانند دندان های طبیعی اقدام به مرتب کردن آن ها کنید پس بهتر است کسانی که می خواهند ارتودنسی را نیز انجام دهند ابتدا برای این منظور اقدام کنند و سپس از نقش ایمپلنت در ارتودنسی بهره مند گردند.

علت اینکه ایمپلنت روش ثابتی است جوش خوردن میله تیتانیومی آن به استخوان فک است. بنابراین با انجام ارتودنسی روی آن بریس ها نمی توانند به آن فشاری وارد کنند. در زمان هایی که لازم است دندان های کناری به حرکت دربیایند تا فضای خالی پر شود و یا نیازمند این هستیم که کجی دندان را برطرف کنیم ارتودنسی اولویت دارد.

بیشتربخوانید... ونیر دندان

انجام ارتودنسی در بهبود ایمپلنت 

وقتی از ایمپلنت در درمان دندانپزشکی استفاده می گردد دو هدف دنبال می شود. یکی زیبایی دندان ها که نتیجه مطلوبی خواهد داشت و دیگری هم حفظ بافت نرم و سخت می باشد. قبل از اینکه دندان برای جایگذاری ایمپلنت کشیده شود باید برنامه ریزی هایی صورت بگیرد. گاهی علت کشیدن این دندان این است که با دندان های دیگر همخوانی ندارد اما اگر نقص استخوانی دلیل این کشیدن باشد، ارتودنسی کمک می کند بافت نرم و سخت در آن محل افزایش پیدا کند.

منبع: تاج دنتال کلینیک

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: